Korábbi írásainkban már bizonyítottuk, hogy a hétköznapi világításban a led sokkal alkalmasabb és olcsóbb, mint a többi világításra alkalmas eszköz. Úgy tűnik az autógyártók is rájöttek erre a dologra, mert már a tömegautókat is led-es világítással szerelik fel. Korábban két luxusautónál, a Lexus LS600-nál és az Audi R8-nál már alkalmaztak led-et xenon helyett, de most már a Peugeot 308-at, Seat León-t is meg lehet vásárolni led világítással. 1-2 éven belül pedig a xenont teljesen felváltja a led.
És hogy ezek mennyibe kerülnek?
A Seat-nál 435ezer forintra árazták be, ami az első-hátsó lámpát is magába foglalja. Azonban az Audinál 880 ezer forint felárat számolnak ezért, viszont ez többet is tud. Az előnyök ugyanazok, mint például egy E27-es foglalatú led izzónál. Hosszabb élettartammal rendelkeznek, sokkal kevesebbet fogyaszt és több fényt adnak.
Pár képpel szeretném érzékeltetni a különbséget:
A led-ek határozottan erősebb fényt nyújtanak, mint a halogének és a megvilágított szakasz is szélesebb, hosszabb. A különbség a városban még feltűnőbb éjszaka, mert a közvilágítás a halogént elnyomja, míg a led-et nem, így ez ekkor is nagyon jól látszódik.